Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Spongebob niet overal te zien

  • Mirja

    ?Kinderen hebben ook rechten?

    Veel Losserse kinderen zijn het spuugzat. De 24-uurs kinderzender Nickelodeon moet terug op de buis. Kabelexploitant Essent trok 24 februari de stekker eruit. De zender wordt nu vervangen door Travel Channel, om te kijken welke zender de meeste kijkers trekt.

    Spongebob maakt overal zijn opmars. Het Nickelodeon-figuurtje is razend populair en siert vele mokken en T-shirts. Zelfs in Losser, en dat is maar goed ook. Want op televisie is zijn rol daar al maanden uitgespeeld. En dat pikken de Losserse kinderen niet. Maura Wessels (12) en Tülin Hacarlioglu (12) stuurden Essent zelfs brieven en bestookten de kabelexploitant met mailtjes.

    ?Essent heeft Nickelodeon er ineens van afgehaald?, zegt Maura boos. ?Ze hebben niets met ons overlegd. We hebben nu alleen nog de videobanden. Nou, dat wordt na drie maanden ook saai.?

    Gelukkig zijn er andere kinderzenders en programma?s, toch? ?Nee?, valt Tülin bij. ?Je hebt KetNet, dat komt zelfs uit België, Fox Kids en Z@ppelin van Nederland 3. Dat is lang niet zo leuk als Nickelodeon. Cartoon Network en Yorkiddin? waren al weg, nu is de leukste zender ook van de buis verdwenen.? En wat de dames er voor terug krijgen, bevalt ze totaal niet. Hülya Bilik (13) valt haar vriendinnen bij. ?Het begon met muziekzender The Box, dat werd al snel vervangen door een sterrenzender. Met van die soapies, echt niet boeiend.?

    Travel Channel is de laatste in de rij en ook die zender kan de dames niet bekoren. ?Ze laten alle exotische plekken zien, maar daar kom je toch nooit. En volgens mij kijkt daar helemaal niemand naar?, windt Maura zich op. Tülin: ?Er zijn al zoveel zenders voor volwassenen, het lijkt wel alsof wij niets te vertellen hebben. Maar kinderen hebben ook recht op een goede kinderzender.?

    Maar wat maakt Nickelodeon zo briljant? Maura weet het wel: ?Het is voor alle kinderen en het is ontzettend leuk. Er zit geen geweld in. Hooguit een tik in het gezicht, maar dat is leuk geweld.?

    Vooral Spongebob mag zich in Maura?s belangstelling verheugen. Dat kan niet missen. Het gele tekenfilmsponsje met rode stropdas is mateloos populair. Maura denkt na over meer titels, maar verder dan ?Saved by the bell? en ?Sabrina? komt ze niet. ?Het is ook al zo lang geleden dat ik het gezien heb.? ?Ik stond zelfs vroeger op, om voor schooltijd naar Nickelodeon te kijken?, bekent Hülya.

    Voorlopig geeft Essent echter geen krimp. In een korte reactie vertelt de kabelexploitant dat ze niet weet of Nickelodeon terugkeert. Wel wordt duidelijk dat behalve de gemeente Losser ook de gemeente Dinkelland Spongebob moet missen.

    Dan maar een uitje boeken bij Travel Channel? Misschien dat ze op de vakantiebestemming wel Nickelodeon kunnen ontvangen en Spongebob zo toch kunnen zien.

  • Florian

    ik kan het hier ook niet zien (harderwijk) echt lullig…

  • linde

    MEE EENS!!!

  • Nichal

    Tja wel lullig dat sommige Nickelodeon niet kunnen zien. Ik kan erover meepraten met Cartoon Network in Zeeland. Ze hadden t weggehaald maar t kwam terug nadat we klachten gingen indienen en handtekeningen verzamelden. misschien voor jullie een tip. Check trouwens ook ff mijn site www.nickplaza.tk als je Nickelodeon erg mist.